NM Langdistanse (13.09.2018)
Tid: 81:49
Gj.sn. HR: 188
Maksimum HR: 201
NM-debut for min del. Gledet meg til å komme igang. Visste at jeg fysisk er milevis bak så planen var å løpe godt o-teknisk.

1: Forholdsvis lett post. Følger bekken og ser steinen på lang avstand.
2: Velger rundt sti venstre. Liten tidsforskjell i forhold til høyre. Litt nølende og skulle kanskje gått litt mer rett på for og ikke få en så stor sving. Uansett en sikker inngang og et godt veivalg.
3: Leser lenge for å finne variantene og ikke gå i noen feller. Veldig usikker på venstre/høyre. Valgte rundt sti høyre. skulle ha gått høyre rett ut av posten , men ble synes skrentrekka så kronglete ut. Ble derfor en rett på variant frem til stien. Løper midtpartiet av strekket godt. følger for dårlig med inn mot posten og blir overaska når slepet plutselig forsvinner. Kobler ut og tenker at jeg er i stikrysset. Blir løpende for høyt, men ser til slutt vannet. Kobler etterhvert når jeg ser vannet. Ser i tilegg i posten med en gang. Blir en 2minutter der. Fulgte rett og slett for dårlig med. Veivalget er ganske bra, men rett på/venstre var et minutt bedre.
4: Merker det begynner og gå tungt fysisk allerede til fjerde. Åpnet nok litt hardt. Terrenget skifter også veldig karakter i skrålia inn mot posten. Området som i PM var betegnet som "Trollsk". Trollsk vet jeg ikke om det var, men løvskog var det. Holder bra retning og får en fin inngang fra myra
5: Nok et strekk i den trollske skrålia. Holder bra kontroll og retning hele veien. Bra strekk
6: Forholdsvis et greit strekk. Terrenget åpner seg opp og koller og myrer er lette å lese på. Merker at det begynner og røyne på for en kar uten kondis. Treffer posten, men blir usikker på om jeg har stemplet så løper tilbake etter jeg har kommet ti meter mot syvende. Godt å være på den sikre siden.
7: Ordentlig tungt strekk. Ser rett på som eneste veivalg. Prøver å pushe over myr områdene uten særlig hell. Får et skikkelig overtråkk + fall ned fra åsen etter veien. Bruker litt tid på å få igang foten igjen. Kuttet meg også ganske bra i tommelen. Får kontroll på slepet inn mot posten og treffer bra.
8: Løper bra inn mot ringen. Går opp på ryggen for tidlig og kommer litt langt høyre. Stopper opp og må ta en liten høyre sving. Går et lite minutt på det
9: Veldig usikker på venstre eller høyre. løper først mot stien, men ombestemmer meg og tar venstre. tror ikke det var altfor dumt. Ferdig opp heia mot posten. Kommer på feil side av kollen og blir en liten sving inn mot posten. Taper tre plasseringer på strekket. Går nok mest på løpsfart.
10: Løper rett på og sikrer med jordet. Skulle kanskje løpt ut på det nåt jeg først var der nede. Treffer posten bra.
11: Velger slepet. Kanskje ikke helt nødvendig, men tror ikke jeg taper mye på det. Får en god inngang og treffer bra.
12: Kortstrekk. helt ferdig, men prøver og holde o-teknikken.
12-mål: mobiliserer så mye vekt jeg klarer nedover mot mål. Blir verken fart eller stilpoeng.

Alt i alt er jeg ganske fornøyd med løpet. Gjør et stort sett reint løp. Får bommen på tredje som jeg helst skulle vært foruten. Blir tungt på slutten og har ingen spesielt god fysisk dag. Godkjent NM debut
Vis kommentarer (0)

NM Langdistanse (13.09.2018) NM Langdistanse (13.09.2018)