UM Inviduell (28.05.2016)
Disiplin: Mellomdistanse
Distanse: 5.3 km
Tid: 47:44
Var nervøs før start, men visste at det lønte seg å løpe sikkert. Slet også med pollen så fokuset lå på det o-tekniske.

Løper greit til 1.post tar det med ro for å treffe posten og få en god start.
til 2. skjener jeg helt ut på retning og begynner og følge åsen ned høyre. treffer stikrysset og holder nesten på og løpe ut i myra før jeg tar meg sammen. Finner da ut hvor jeg er. Blir stressa, men prøver og nullstille meg så best jeg kan. Roer veldig ned inn i posten og treffer den greit.
Ganske fornøyd med 3. strekket. Roer meg ned etter bommen på 2. og løper kontrollert og bra.
Roer også ned på farta til4. og treffer den bra.
Til 5. har jeg fin retning men drar for mye høyre inn i posten. Begynner da og rote rundt oppe på toppen. Etter en del surr klarer jeg å roe ned og finner posten. Taper mye her.
Til 6. velger jeg å løpe opp på stien noe jeg tror er ganske smart. Tar av stien for tidlig og drar alt for langt høyre. Skjønner at jeg må være for langt nede når jeg ser det grønne. Løper da oppover til venstre og treffer steinen i utkanten av postringen. Taper en del her også.
Etter både bom på 5 og 6. blir jeg skikkelig stressa og klarer ikke tenke klart. Bare løper en retning ut av posten. Treffer da knekken på slepet og blir veldig overaska over at jeg ikke treffer slepet rett på. Istedenfor og bre bruke hodet og fortsette rett frem blir jeg usikker og løper ned slepet. Der treffer jeg det lille krysset og blir skikkelig stressa. Jeg aner virkelig ikke hvor jeg er. Klarer ikke å tenke i det hele tatt og gresser rundt i hogsfeltet i mange minutter. Etter hvert kommer det en svenske som jeg ser løper riktig. Da kobler jeg endelig. Løper greit til posten, men etter så mye tidstap har jeg mistet gløden helt. Daffer meg igjennom resten av løypa helt greit.

Et ordentlig dårlig løp. Må blir veldig mye bedre på og håndtere de stressende situasjonene som oppstår under bommen. Retning bør jeg nok også øve litt på. Men som alltid er det jo ett par gode strekk og ta med seg.